verhuistips

Heeft u recent een nieuwe woning gekocht of gehuurd? Gefeliciteerd. Maar voordat u in uw nieuwe stek woont, zijn er nog een aantal praktische zaken die geregeld moeten worden. Denk bijvoorbeeld aan het doorgeven van uw adreswijziging aan diverse instanties, maar ook het eventueel overstappen naar nieuwe energieleveranciers of verzekeraars. In deze blog benoemen we een aantal praktische zaken die u niet over het hoofd moet zien bij de verhuizing naar uw nieuwe huis. 

Geef uw adreswijziging door

U verhuist naar een nieuw adres. En hoewel dit vaak bij een aantal instanties automatisch wordt doorgegeven, zijn er nog veel instanties waar dit niet het geval is. Het gevolg? U ontvangt post op uw oude adres of belangrijke documenten komen niet op de juiste plaats aan. En dat wilt u natuurlijk niet. Denk bij het doorgeven van uw adreswijziging aan instanties zoals uw gemeente, werkgever, bank, verzekeringen, abonnementen en eventuele andere belangrijke contacten.

Regel de gemeentebelastingen

Zorg ervoor dat u ook de gemeentebelastingen regelt voor uw nieuwe woning. Dit omvat onder andere de onroerendezaakbelasting, rioolheffing en afvalstoffenheffing. Dit regelt u bij de gemeente, waar u zich inschrijft als nieuwe inwoner. 

Stap eventueel over naar een nieuwe energieleverancier

Wanneer u naar een nieuw adres verhuisd wilt u mogelijk van de gelegenheid gebruikmaken om over te stappen naar een nieuwe energieleverancier. En hoewel u gewoon uw huidige energiecontract mee kunt nemen, biedt het mogelijke voordelen om te kijken naar andere aanbieders. Door verschillende energieleveranciers te vergelijken, kunt u mogelijk profiteren van welkomstaanbiedingen of kortingen. Dat kan u vaak flink wat geld besparen. Uiterlijk twee weken voor de overdracht dient u een energiecontract af te sluiten op uw nieuwe thuisadres. 

Sluit verzekeringen af

Vergeet ook de verzekeringen niet. Sluit verzekeringen af die passen bij uw nieuwe woonsituatie. Denk aan een opstalverzekering, inboedelverzekering, aansprakelijkheidsverzekering en eventueel een rechtsbijstandverzekering. Zo bent u goed beschermd tegen onverwachte gebeurtenissen en kunt u met een gerust hart genieten van uw nieuwe woning. En ook tijdens het verhuizen kan het prettig zijn om de verzekeringen maar vast geregeld te hebben. 

Vergeet internet en televisie niet

Als u eenmaal in uw nieuwe woning woont wilt u natuurlijk ook snel weer kunnen genieten van internet en televisie. Vergeet daarom niet om tijdig een abonnement af te sluiten bij een provider naar keuze. Wellicht biedt overstappen naar een andere provider de nodige voordelen. Net als met energieleveranciers kunt u namelijk profiteren van welkomstkortingen of andere voordelen.

Lees Meer

Verhuizen vraagt om tijd en moeite. En dus is het logisch dat u zoekt naar mogelijkheden om het verhuizen zo prettig als mogelijk te maken. Niet alleen kunt u zo toeleven naar een zorgeloze verhuizing, u kunt ook tijd en energie besparen tijdens de voorbereiding. In deze blog benoemen we 10 praktische tips om de verhuizing efficiënter te laten verlopen. 

1 – Begin op tijd

Verhuizen is niet binnen één dag geregeld. U zult de nodige voorbereidingen moeten treffen om alles in goede banen te leiden. Denk bijvoorbeeld alleen al aan het inpakken van de spullen in uw huidige woning. We kunnen het onze klanten niet vaak genoeg zeggen; begin op tijd en maak vooraf een lijst met de zaken die u stapsgewijs wilt oppakken. Zo ervaart u de minste stress en tijdsdruk wanneer u gaat verhuizen. En dat is ontzettend prettig.

2 – Schakel indien nodig een verhuisbedrijf in

Merkt u dat u veel spullen moet verhuizen en kunt u wel een ervaren kracht gebruiken? Met een verhuisbedrijf aan uw zijde wordt uw verhuizing een stuk praktischer en bovendien prettiger. Ons ervaren team aan verhuizers helpt u graag om de drempel van verhuizen te verlagen. Daar kunt u op rekenen. 

3 – Deel kamers in 

Het is handig om van tevoren de kamers in uw nieuwe huis in te delen. Op deze manier kunt u efficiënter te werk gaan tijdens het verhuizen. Label de verhuisdozen met de naam van de kamer waarin ze terecht zullen komen. Dit helpt niet alleen bij het uitladen, maar ook bij het organiseren van uw nieuwe ruimte. Wel zo efficiënt! 

4 – Demonteer alvast de meubels

Sommige meubels in uw woning kunt u beter demonteren, om deze praktischer te verhuizen. Gebruik daarvoor ook een verhuisdoos om alle schroeven, boutjes en onderdelen te verpakken. Vervolgens heeft u in uw nieuwe woning alle benodigdheden bij de hand om de meubels eenvoudig en snel weer in elkaar te zetten.

5 – Maak een uitgebreide planning

Maak voor uzelf een planning wanneer u met welke werkzaamheid wilt beginnen. Deel alles logisch op elkaar in en zorg ervoor dat de planning wordt nageleefd. Dat geeft rust en bovendien voorkomt het last minute stress. Een gedetailleerde planning helpt u ook om een overzicht te behouden en eventuele problemen vooraf te anticiperen, zodat er geen onverwachte verrassingen in de weg gaan zitten. 

6 – Zorg voor voldoende capaciteit om te verhuizen

U kunt verhuizen zo prettig maken als u zelf wilt. Beoordeel van tevoren dan ook altijd hoeveel ruimte u nodig gaat hebben in uw transportvoertuig. Verhuist u slechts enkele verhuisdozen, dan zijn één of twee ritjes met de eigen auto geen probleem. Heeft u meer ruimte nodig omdat u ook meubilair gaat verhuizen? Dan kan een aanhanger of verhuiswagen wellicht de betere keuze zijn. 

7 – Verpak breekbare spullen in bubbeltjesplastic

Verhuist u ook breekbare spullen, zoals glazen of servies? Dan kan het zeker de moeite waard zijn om deze in te pakken in bubbeltjesplastic. Zo weet u zeker dat spullen zonder kleerscheuren op hun nieuwe bestemming aankomen. 

8 – Verhuis waardevolle spullen apart

Heeft u spullen waar u de nodige waarde aan hecht? Zorg er dan voor dat u deze apart verhuist. Kies er bijvoorbeeld voor om de waardevolle spullen als eerste of als laatste te verhuizen. Naast dat u altijd op de hoogte bent waar deze spullen zijn, vermindert u ook het risico op beschadiging of verlies tijdens de verhuizing.

9 – Maak een planning

Het maken van een planning is essentieel om een soepele verhuizing te garanderen. Niet alleen kunt u gemakkelijk afstrepen welke handelingen u heeft afgerond, het biedt ook rust en overzicht in een vaak hectische periode. Zo voorkomt u last minute stress en kunt u altijd terugvallen op de genoteerde punten. 

10 – Maak uw nieuwe woning eerst schoon

Veel mensen gaan eerst verhuizen en dan pas aan de slag met schoonmaken. En dat is onhandig. We raden dan ook aan om te beginnen met de grote schoonmaak voordat de verhuizing op de planning staat. Dat scheelt onnodig schuiven en tillen van meubels en verhuisdozen. 

Praktisch en snel verhuizen? Budget Verhuisservice helpt graag 

Efficiënt verhuizen draait om een goede planning en op tijd beginnen. We kunnen het niet vaak genoeg zeggen. Er komen veel zaken op u af en het is dan ook prettig dat u zelf voldoende tijd gunt om alles te regelen. 

Kunt u tijdens de verhuizing wel wat hulp gebruiken? Dan staan wij bij Budget Verhuisservice graag voor u klaar. Met ruim 20 jaar aan ervaring als erkende verhuizer kunnen wij uw verhuizing een stuk efficiënter en stressvrijer maken. En dat is ontzettend waardevol! Vraag geheel vrijblijvend om meer informatie of neem direct contact met ons op om een afspraak in te plannen.

Lees Meer

Tijdens het verhuizen mogen verhuisdozen natuurlijk niet ontbreken. Niet alleen bundelt u hiermee al uw bezittingen, ze bieden ook de nodige bescherming tijdens het transporteren. 

U maakt uw verhuizing hiermee een stuk efficiënter en bovendien overzichtelijker. Maar wat is nu de beste optie: Moet u de verhuisdozen huren, kunt u ze beter kopen of is lenen de slimste keuze?

Waarom verhuisdozen inschakelen? 

Verhuisdozen bieden gemak en zorgen ervoor dat verhuizen een stuk efficiënter gaat. En dat is een absolute meerwaarde. Zo kunt u gemakkelijk uw spullen organiseren en vervolgens op de juiste plaats zetten in uw nieuwe woning. Ook is het mogelijk om de dozen op te stapelen, waardoor de verhuiswagen veel praktischer is in te richten. 

Ze zijn ontworpen om stoten en schokken op te vangen, schade aan uw kostbare bezittingen te voorkomen en verhuizen vooral efficiënter te maken. 

Verhuisdozen kopen, huren of lenen: Waar houdt u rekening mee? 

Wanneer u overweegt om verhuisdozen in huis te halen heeft u de keuze om deze te kopen, huren of lenen. De laatste optie is enkel het geval wanneer u familie of vrienden kent die recent hebben verhuisd en mogelijk nog wat dozen ter beschikking hebben. Uiteraard is dit vaak de voordeligste en gemakkelijkste optie. 

Kunt u de verhuisdozen niet van iemand lenen? Dan moet u de afweging maken of u deze wilt kopen of huren. Beiden hebben logischerwijs hun voor- en nadelen. Zo is het kopen van verhuisdozen over het algemeen duurder, maar kunt u ze zo vaak gebruiken als u wilt. Handig voor toekomstige verhuizingen! 

Huren is weer de beste keuze wanneer u voor een voordelig tarief snel verzekerd wilt zijn van een aantal verhuisdozen. Het is vooral handig voor hen die slechts één keer verwachten te verhuizen.

De prijsverschillen tussen verhuisdozen kopen, lenen of huren

Kijken we naar de onderlinge prijsverschillen tussen het huren en kopen van verhuisdozen, dan zien we de nodige 

Voor wat betreft het lenen van dozen hebben wij geen inzicht in de gemiddelde kosten, daar waar het afhankelijk is van de gemaakte afspraken met degene van wie u ze leent. In sommige gevallen kan het lenen van verhuisdozen volledig kosteloos zijn, terwijl anderen misschien een kleine vergoeding vragen. 

Heeft u direct verhuisdozen nodig? 

Gaat u binnenkort verhuizen en kunt u wel wat verhuisdozen gebruiken? Bij Budget Verhuisservice huurt u voordelig en snel kwalitatieve verhuisdozen die uw verhuizing praktisch en efficiënt maken. Maar natuurlijk kunt u bij ons ook verhuiswagens, diverse verhuismaterialen en mankracht op locatie huren. Wel zo efficiënt. 

Neem dan ook telefonisch contact met ons om indien u benieuwd bent naar de mogelijkheden of direct verhuisdozen nodig heeft. Zo maken we uw verhuizing praktisch en efficiënt.

Lees Meer

Heeft u een prachtige collectie aan boeken? Dan wilt u deze bij een verhuizing natuurlijk veilig en georganiseerd meenemen naar uw nieuwe woning. Het is immers ontzettend zonde als uw geliefde boeken beschadigd raken tijdens het transport. Maar geen zorgen, met de juiste tips zorgt u ervoor dat deze netjes en zonder kleerscheuren worden verhuisd naar uw nieuwe thuisbasis. 

Stop de boeken in verhuisdozen

De beste tip die we u kunnen geven is om de boeken in verhuisdozen te stoppen. Zorg ervoor dat u stevige verhuisdozen gebruikt die het gewicht van de boeken kunnen dragen. Plaats de zwaardere boeken onderaan en vul de rest van de doos aan met lichtere boeken of opvulmateriaal, zoals bubbeltjesplastic of verfrommeld papier, om schuiven te voorkomen.

Tevens kunt u de boeken ook gemakkelijk per genre bundelen, zodat u ze snel kunt terugvinden na de verhuizing. Dit maakt het uitpakken een stuk plezieriger. 

Zeldzame boeken? Verpak ze in bubbeltjesfolie

Heeft u zeldzame boeken in uw collectie die u extra wilt beschermen tijdens de verhuizing? Verpak ze dan één voor één en zorgvuldig in bubbeltjesfolie voordat u ze in de verhuisdozen plaatst. Zo weet u zeker dat de boeken tijdens het verhuizen goed beschermd zijn. 

Harde of zachte kaft 

Boeken kunnen een harde en zachte kaft hebben. Wanneer ze een harde kaft hebben, kunt u deze het best rechtop in de verhuisdoos  Op deze manier voorkomt u dat de kaft kan buigen of beschadigen tijdens het verhuizen. Met opvulmateriaal kunt u de eventuele tussenruimtes in de verhuisdoos opvullen. 

Heeft u ook boeken met een zachte kaft? Stapel deze dan horizontaal op en maak een stabiele stapel in de verhuisdoos. Zo weet u zeker dat de boeken, netjes en zonder beschadigingen naar uw nieuwe woning worden verhuisd.

Wilt u meer tips over het verhuizen? 

Bij Budget Verhuisservice begrijpen we dat waardevolle spullen, zoals boeken en speciale magazines extra aandacht verdienen tijdens het verhuizen. We helpen u dan ook graag bij het verhuizen van uw kostbare bezittingen. Met ruim 20 jaar ervaring als erkende verhuizer kunnen wij u garanderen waardevolle spullen met de grootste zorg en precisie worden verhuisd. 

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden? Of wilt u direct een verhuizing inplannen? Neem dan direct contact met ons op.

Lees Meer

Verhuisdozen kunnen een praktische rol van betekenis spelen wanneer u gaat verhuizen. Ze zijn niet alleen gemakkelijker te tillen, ze zorgen er ook voor dat uw spullen georganiseerd en beschermd blijven tijdens het transporteren. Met deze praktische tips kunt u de verhuisdozen gemakkelijker inpakken en maakt u van het verhuizen geen loodzware klus. 

1 – Verhuisdozen in iedere ruimte

Eindeloos in verhuisdozen zoeken waar uw toiletartikelen zijn kan erg frustrerend zijn. Het is daarom verstandig om elke ruimte in uw huis van tevoren te labelen en te zorgen dat de dozen duidelijk gemarkeerd zijn. Zo komen de spullen uit uw oude badkamer, gewoon in uw nieuwe badkamer terecht. Wel zo praktisch. 

2 – Voorzie de verhuisdozen van labels

Geef iedere verhuisdoos een aparte label en benoem kort en bondig wat er in de doos zit. Geef iedere verhuisdoos een aparte label en benoem kort en bondig wat er in de doos zit. Dit maakt het niet alleen gemakkelijker om de dozen naar de juiste kamers te verplaatsen, maar helpt ook enorm bij het uitpakken. Schrijf bijvoorbeeld “Keuken – pannen en bestek” of “Slaapkamer – kleding winter” op de labels, en voeg waar nodig een kleur toe. 

3 – Belaad de verhuisdozen niet te zwaar

Te zware verhuisdozen zijn moeilijk te tillen en kunnen leiden tot rugklachten of zelfs beschadiging van de inhoud als de doos scheurt. Dat is het laatste wat u wilt overhouden aan een verhuizing. Zorg er dan ook voor dat u de verhuisdozen niet tot aan de nok toe vult. 

4 – Pak breekbare spullen in met bubbeltjesplastic

Breekbare spullen kunnen al snel breken bij een kleine stoot of val. En zeker in een schuddende verhuiswagen is het risico op beschadiging groot. Om dit te voorkomen, wikkelt u elk breekbaar item zorgvuldig in bubbeltjesplastic. Zorg ervoor dat er een dikke laag bescherming om de objecten zit en vul de lege ruimtes in de doos met extra vulmateriaal, zoals piepschuim of opgerolde handdoeken, om te voorkomen dat de items verschuiven.

5 – Verhuis apparatuur in de originele verpakking

Heeft u de verpakking van uw televisie, droger of broodrooster nog in de kast staan? Gebruik deze dan zeker voor het verhuizen. De originele verpakking is namelijk speciaal ontworpen om het apparaat optimaal te beschermen tijdens transport.

6 – Begin met spullen voor de eerste dag

Wanneer u een dag in uw nieuwe woning hebt doorgebracht, wilt u niet direct geconfronteerd worden met de chaos van tientallen onuitgepakte dozen. Daarom is het handig om een aparte doos in te pakken met spullen die u de eerste dag nodig zult hebben. Denk aan borden, bestek, beddengoed, wat kleding, toiletspullen en medicijnen.

7 – Pak belangrijke spullen apart in

Waardevolle spullen zoals creditcards, sleutels, trouwringen en identiteitsbewijzen moeten tijdens de verhuizing extra goed worden beschermd. Pak deze items apart in en bewaar ze in een speciaal daarvoor bestemde tas of doos die u altijd bij u houdt. Het is wellicht verstandig om deze waardevolle spullen niet mee te geven aan de verhuiswagen, maar zelf te vervoeren.

Meer weten over efficiënt verhuizen? 

Bij Budget Verhuisservice staat efficiënt verhuizen natuurlijk in ons woordenboek. Wij weten precies hoe wij iedere verhuizing net een beetje soepeler en sneller kunnen laten verlopen. Onze ervaren verhuizers zijn uitstekend op elkaar ingewerkt en begrijpen de waarde van uw meubilair en een vlotte verhuizing. 

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden? Of kunt u wel wat advies gebruiken? Neem dan direct contact met ons op. We helpen u graag om uw verhuizing in goede banen te leiden.

Lees Meer

Een verhuislift kan uw verhuizing naar een hogere verdieping een stuk gemakkelijker en sneller maken. Niet alleen hoeft u niet eindeloos te sjouwen door het trappenhuis, u weet ook zeker dat meubels en waardevolle spullen zonder schade op hun bestemming aankomen. Maar wat kost het nu eigenlijk om een verhuislift te huren? We vertellen u er graag meer over in deze blog. 

Wat zijn de gemiddelde kosten voor het huren van een verhuislift? 

De gemiddelde kosten voor het huren van een verhuislift variëren. Zo is een kleinere verhuislift doorgaans voordeliger dan een grote variant. Een ander belangrijke factor is de tijdsduur waarin u een verhuislift wilt huren. Het is logischerwijs voordeliger om de verhuislift een dagdeel te huren in plaats van meerdere dagen.

Ook het aantal verhuizers op locatie, inclusief eventuele verhuiswagens en verhuisdozen, kunnen de gemiddelde prijs voor het huren van een verhuislift beïnvloeden. Verhuisd u in het weekend of in de avonduren? Dan kunt u mogelijk te maken krijgen met verhoogde tarieven 

Een verhuislift huurt u al vanaf 55,- bij Budget Verhuisservice! 

Bij Budget Verhuisservice hebben wij natuurlijk ook verhuisliften in ons machinepark. Dat betekent dat wij uw verhuizingen naar hogere verdiepingen of zolders snel en efficiënt kunnen uitvoeren. Onze verhuisliften zijn geschikt voor diverse situaties en kunnen grote en zware meubels moeiteloos omhoog tillen.

1: Object snelservice 79,-

  • voor 1 meubelstuk of een ander object ( voor piano’s gelden andere tarieven 085-0604444 )
  • met liftbediening
  • inclusief verhuisdekens
  • Tot 27 meter / 9 hoog en max 400kg

2: Assistentie 59,- p/uur

  • minimale afname 2 uur
  • met liftbediening
  • inclusief verhuisdekens
  • Tot 27 meter / 9 hoog en max 400kg

3: Daghuur

  • lifthuur halve dag 240,- ( max 4 uur )
  • lifthuur hele dag 480,- ( max 8 uur )
  • Met liftbediening
  • Inclusief verhuisdekens
  • Tot 27 meter / 9 hoog en max 400kg
  • Vaste prijsafspraak

De verhuislift wordt bestuurd door een ervaren verhuizer die bekend is met het veilig besturen van de lift. Zo weet u zeker dat al uw waardevolle meubels zonder schade worden getransporteerd. 

Waarom u kiest voor de verhuisliften van Budget Verhuisservice 

  • Zeer goede prijs-kwaliteitverhouding
  • U huurt al een verhuislift vanaf € 55,- per uur, inclusief verhuizer
  • Grote en kleine verhuisliften. Altijd op maat om aan uw behoeften te voldoen
  • Met spoed een verhuislift huren, ook in de weekenden en avonduren

Huur direct een voordelige verhuislift!

Ervaar zelf de voordelen van een verhuislift op locatie en huur er voordelig en snel een bij Budget Verhuisservice. Met jarenlange ervaring in verhuizingen naar hogere verdiepingen en zolders weten wij precies hoe we uw verhuizing efficiënt kunnen laten verlopen. Onze verhuisliften zijn geschikt voor het moeiteloos tillen van grote meubels en andere zware voorwerpen. Heeft u interesse in een verhuislift op locatie? Vraag deze dan snel en gemakkelijk aan bij Budget Verhuisservice!

Lees Meer

Heeft u recent een woning aangekocht? Dan zijn er een aantal zaken die u dient te regelen om uw nieuwe bezit te beschermen en uw financiële belangen te waarborgen. Daar komen verzekeringen om de hoek kijken. Niet alleen biedt het afsluiten van de nodige verzekering gemoedsrust, ze zijn ook van cruciaal belang om uw investering te beschermen tegen onvoorziene omstandigheden.

In deze blog schrijven we over de verschillende verzekeringen die u nodig heeft bij een koophuis en leggen we uit waarom deze zo belangrijk zijn. 

De belangrijkste verzekeringen voor uw woning

In de basis zijn er twee verzekeringen die u absoluut nodig heeft om uw woning en inboedel te beschermen. Deze verzekeringen bieden u de zekerheid dat, wanneer er iets onverwachts gebeurt, u financieel gedekt bent.

De opstalverzekering: 

De opstalverzekering, ook wel woonhuisverzekering genoemd, is een verzekering die uw huis en alles wat daaraan vastzit verzekerd. Indien u bijvoorbeeld te maken krijgt met een brand, storm, inbraak of waterlast, wilt u namelijk financieel beschermd zijn tegen de kosten van reparatie of het heropbouwen van uw woning. Deze verzekering dekt doorgaans alle schade aan de structurele onderdelen van uw huis: de muren, vloeren, het dak en eventuele schuurtjes en garages.

Inboedelverzekering: Verzeker uw waardevolle meubilair

Ook het meubilair in uw woning wilt u graag verzekeren. Ook hierbij geldt dat u bij een brand, inbraak, storm of andere dreigende situatie uw waardevolle bezittingen beschermd wilt hebben. Een inboedelverzekering biedt dan ook dekking voor schade aan uw meubels, apparatuur, kleding en andere persoonlijke bezittingen.

Overige verzekeringen bij de aankoop van een woning

Naast de opstal- en inboedelverzekering kunt u 

  • Rechtsbijstandverzekering: Een rechtsbijstandverzekering biedt u de zekerheid dat, wanneer u te maken krijgt met een juridische uitdaging,
  • Overlijdensrisicoverzekering: Een overlijdensrisicoverzekering is niet wettelijk verplicht, maar kan verstandig zijn wanneer u een woning koopt.
  • Aansprakelijkheidsverzekering:  Een aansprakelijkheidsverzekering is niet voor uw eigen woning, maar voor schade aan 

Kies voor zekerheid en bescherming

Hoewel u vaak denkt dat u deze verzekeringen niet nodig heeft, kunnen ze in onverwachte situaties van onschatbare waarde blijken te zijn. Kies dan ook voor zekerheid en sluit uw verzekeringen slim en tijdig af. Met name een inboedelverzekering kan u tijdens het verhuizen geruststellen en beschermen tegen onvoorziene schade. Mocht er onverhoopt iets beschadigd raken of kwijtraken, dan bent u in ieder geval verzekerd voor de financiële gevolgen.

Lees Meer

Wanneer u binnenkort wilt gaan verhuizen, stelt u uzelf mogelijk de vraag: Hoe vind ik een goed verhuisbedrijf dat mij kan helpen bij een soepele en stressvrije verhuizing? En door het grote aanbod aan verhuisbedrijven op het internet kunnen de verschillende aanbiedingen wat overweldigend overkomen. Op deze pagina vertellen wij u dan ook graag wat u kunt doen om een selectie te maken tussen potentiële bedrijven om vervolgens het juiste verhuisbedrijf te kiezen. 

Heeft u een verhuisbedrijf nodig? 

Allereerst kunt u nagaan of u daadwerkelijk behoefte heeft aan de inzet van een verhuisbedrijf. En in principe is een verhuisbedrijf in de meeste gevallen niet nodig. De reden dat u de expertise inschakelt van een professioneel verhuisbedrijf is vaak vanwege het gemak en de efficiëntie die zij bieden. 

Als u bijvoorbeeld een grote hoeveelheid zware meubels heeft of als u geen tijd heeft om zelf te verhuizen, kan een verhuisbedrijf een goede optie zijn. Ook als u waardevolle of breekbare items heeft die speciale zorg vereisen, kan het inhuren van professionals u rust bieden.

Verhuisbedrijf of zelf verhuizen? 

De eerste vraag die u uzelf kunt stellen bij het plannen van uw verhuizing is of u gebruik wilt maken van een verhuisbedrijf of dat u ervoor kiest om zelf te verhuizen. Dit is een belangrijke afweging die afhangt van verschillende factoren, zoals de omvang van uw verhuizing, uw budget, de beschikbaarheid van hulp en uw persoonlijke voorkeuren.

Een verhuisbedrijf kan met name handig zijn als u een grote hoeveelheid zware meubels heeft, als u geen tijd heeft om zelf te verhuizen of als u waardevolle of breekbare items heeft die speciale zorg vereisen

Kijk naar de reviews van verhuisbedrijven

Kijk naar de reviews van verhuisbedrijven. Reviews zeggen ontzettend veel over de ervaringen van eerdere klanten met het verhuisbedrijf. Door de reviews te lezen, krijgt u een goed beeld van de kwaliteit van de service, de betrouwbaarheid van het bedrijf en de mate van tevredenheid van andere klanten. Let vooral op opmerkingen over punctualiteit, zorgvuldigheid tijdens het verhuizen, klantenservice en eventuele problemen die zijn opgetreden en hoe deze zijn opgelost. 

Vraag offertes aan bij verschillende bedrijven

Een open deur maar daar schuilt juist het belang ervan: door offertes te vergelijken, krijgt u inzicht in de verschillende prijzen en diensten die verhuisbedrijven aanbieden. Het kan verrassend zijn hoeveel prijsverschil er kan zijn tussen verschillende bedrijven voor vergelijkbare diensten. Door meerdere offertes te verzamelen, kunt u een weloverwogen beslissing maken en kiezen voor het verhuisbedrijf dat het beste past bij uw budget en behoeften. Vergeet niet om niet alleen naar de prijs te kijken, maar ook naar de kwaliteit van de service en de reputatie van het bedrijf.

Is het verhuisbedrijf een erkende verhuizer? 

Een erkende verhuizer is meestal aangesloten bij een brancheorganisatie zoals de Organisatie voor Erkende Verhuizers (OEV) in Nederland. Deze organisaties stellen bepaalde kwaliteitseisen en normen vast waaraan verhuisbedrijven moeten voldoen om erkend te worden. Als een verhuisbedrijf erkend is, betekent dit dat het voldoet aan deze kwaliteitseisen en dat het personeel professioneel opgeleid is. Zo weet u zeker dat u een betrouwbare partij benaderd.

Kies voor Budget Verhuisservice

Bij Budget Verhuisservice staan wij graag voor u klaar om uw verhuizing in goede banen te leiden. Met jarenlange ervaring in de verhuisbranche en een toegewijd team van professionals zorgen wij ervoor dat uw verhuizing soepel en stressvrij verloopt. Of het nu gaat om een kleine lokale verhuizing of een grotere interlokale verhuizing, wij bieden betaalbare tarieven en hoogwaardige service om aan uw behoeften te voldoen. 

Laat ons u helpen bij elke stap van het verhuisproces en vertrouw op Budget Verhuisservice voor een vlotte en zorgeloze verhuizing. Vraag geheel vrijblijvend een offerte aan voor meer informatie.

Lees Meer